ניצחון ל-Warriors בסטייפלס על הקליפרס, 120-133

אחרי התבוסה ביום שבת באורקל, אירחו הקליפרס את ה-Warriors כשהם שוב חסרים את כריס פול. הווריורס הובילו לכל אורך המשחק וניצחו די בקלות, למרות שהמקומיים הצליחו איכשהו לחזור למשחק בדקות האחרונות. ניצחון חמישי רצוף לווריורס, ניצחון תשיעי ברציפות על הקליפרס, ומאזן של 7-43 אחרי 50 משחקים.

אני לתומי חשבתי שהקליפרס יבואו מלאי עצבים וישחקו בקשיחות 48 דקות, אחרי ההשפלה ביום שבת. אז חשבתי. בשלוש ההתקפות הראשונות שלהם הם איבדו את הכדור, פעמיים מהן בחטיפה של קארי. נכון, כריס פול, המנהיג והשחקן הטוב ביותר שלהם לא שיחק, אבל גם הווריורס היו חסרים: פצ’וליה, ווסט, ליוינגסטון וגרין לא התלבשו למשחק הערב. זה לא הפריע לגולדן סטייט לפתוח היטב. הנעת הכדור היתה פנטסטית והובילה לשלל קליעות קלות. קארי אמנם לא פגע מבחוץ בהתחלה אבל ניהל יפה את המשחק, ושתי שלשות של מקאו, שפתח בחמישייה, העלו את הווריורס ליתרון מוקדם. בהגנה קליי נצמד לרדיק, ובכל פעם שגריפין הוריד את הכדור לרצפה באה שמירה כפולה.

את הרבע הראשון סיימו הווריורס ביתרון 11, את החצי ביתרון 10, את הרבע השלישי ביתרון 17, ו-10 דקות לסיום, אחרי 5 נקודות של איגודלה תוך 15 שניות, היתרון עלה ל-21, יתרון השיא במשחק. הווריורס הירפו קצת מהדוושה והקליפרס הצליחו לצמק את הפער, אבל בשום שלב לא היתה תחושה שהמהפך קרב ובא, אפילו לא כשהיתרון קוזז ל-7 נקודות, שתי דקות לסיום. שלשות של דוראנט ותומפסון ניפחו שוב את היתרון, ושלשה אחרונה של איגודלה חתמה את תוצאת המשחק.

לקארי לקח זמן להכנס לקצב. את הרבע הראשון הוא סיים עם 0 מ-4 מעבר לקשת, אבל עם חדירות יעילות, 5 נקודות, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות. בסופו של דבר גם הקליעה הסתדרה: 3 שלשות מ-6 נסיונות ב-3 הרבעים הבאים, ובסה”כ יום עבודה רגיל במשרד: 29 נקודות ו-11 אסיסטים. קליי הוסיף 3 שלשות משלו ב-50%, בדרך ל-21 נקודות. דוראנט סיים עם 26 נקודות, 8 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, כשהוא תורם גם הגנה משובחת על בלייק גריפין. גריפין אמנם סיים עם 31 באחוזים טובים, אבל רוב הזריקות שלו היו קשות מאוד, כשהוא הולך עם הראש בקיר. בסופו של דבר זה היה רחוק מלהספיק מול הווריורס העדיפים.

מקאו ומגי, שפתחו בחמישייה שיחקו היטב. מקאו לא פוחד לתקוף את הסל, והוא הרשים אותי גם בהשתלבות במשחק המסירות הקבוצתי. היום גם השלשות שלו נכנסו. מגי, כרגיל, סיפק מטריה אווירית בהגנה והטבעות בהתקפה. גם מקאדו נתן דקות טובות מהספסל. ככל שהוא מקבל יותר דקות הוא מרגיש יותר נוח על הפרקט. זה בהחלט ניכר במשחק שלו ובשפת הגוף. איאן קלארק הצליח להשתחרר מהבצורת ההתקפית של התקופה האחרונה וסיים עם 11 נקודות באחוזים טובים. איגודלה היה כרגיל נהדר בהגנה, והפעם גם חם בהתקפה עם 13 נקודות כולל 3 שלשות מ-4 נסיונות.

אי אפשר לשחק בכל פעם כאילו זה המשחק הגורלי של העשור. הווריורס לא שיחקו כדורסל גדול הערב, ובנוסף חסרו את העוגן ההגנתי שלהם, אולם משחק מסירות משובח (38 אסיסטים) ויתרון בכישרון ובריבאונד עשו את שלהם. הקליפרס, במהדורה הנוכחית, אפילו כשיחזור כריס פול, לא מהווים איום על גולדן סטייט.

ביום שבת הווריורס מצפינים לסקרמנטו, שם תחכה להם קבוצה בינונית וסנטר אחד איכותי ועצבני. יהיה מעניין.

GO WARRIORS