הפסד בממפיס, הווריורס במאזן 2-1

כנראה שפעם בשנה הווריורס צריכים להגיע לממפיס ולקבל בראש. שנה שעברה זה נגמר במינוס 21, הפעם רק מינוס 10, אבל התוצאה משקרת: הגריזליס היו בשליטה מוחלטת, היתרון שלהם הגיע כמעט ל-20, והכי קרוב שהווריורס הגיעו ברבע הרביעי היה מינוס 8. לאחר הבריחה הגדולה שלהם ברבע השלישי, לא היה ולו רגע אחד שהניצחון שלהם הוטל בספק. 101-111 לגריזליס בסיום, והם כבר עם שני ניצחונות וללא הפסד.

כמו בשני המשחקים הקודמים, הווריורס פתחו רע, בעיקר בהגנה. הנה מה שההתקפות של יוסטון, ניו אורלינס וממפיס עשו להגנה של הווריורס ברבע הראשון של המשחקים עד כה: 34, 39 ו-31 בהתאמה. מזעזע. הערב, גם ההתקפה נראתה רע, ורק קארי היה בכושר קליעה. 33 מ-84 קלעו היום הווריורס (39%), ואם תורידו את קארי (9 מ-17) תקבלו 24 מ-67, פחות מ-36%. אאוץ׳. דוראנט עם 11 מ-24, גרין עם 1 מ-6 (0 מ-5 לשלוש), תומפסון עם 5 מ-16. גם שחקני הספסל לא הושיעו. ככה אי אפשר לנצח, לפחות לא בממפיס.

קארי, כאמור, שיחק טוב, אבל נקלע לבעיית עבירות וישב הרבה על הספסל. סטף חטף עבירה רביעית עוד ברבע השני, וחמישית ברבע השלישי, שתיהן כשהוא שולח יד בניסיון אבוד מראש לחטוף כדור משחקן שחותך לסל. עבירות מיותרות לגמרי, במיוחד זו ברבע השני, שבאה לאחר 20 שניות שבהן קארי קלע שתי שלשות רצופות וביניהן סחט עבירת תוקף. בלעדיו, לא היה לווריורס מה למכור הערב. משחק רע, שהסתיים עם הרבה תיסכול, מגן שיניים אחד שהוטח בעצבנות לפרקט (נחשו ע״י מי), והרחקה של סטף קארי (ידעתי שתנחשו). עדיף לשכוח ולהתרכז במשחק הבא.

אין מה להכנס לטקטיקות. הווריורס היו עייפים, ודי ברור שהם עדיין לא קרובים לכושר של לפני 5 חודשים. כבר ראינו מה קורה שמגיעים לשיא מוקדם מדי – אז גם פתיחה היסטורית (והיסטרית) של 0-24 לא עוזרת. ביום שני הווריורס מגיעים לדאלאס, שעדיין לא ניצחה. לדאלאס אין את ההגנה של ממפיס, והפסד שם ייחשב להפתעה מרעישה, אפילו בשלב הזה של העונה.

אם כבר מדברים על ההגנה של ממפיס, חייבים להחמיא להם. טוני אלן, אחד השומרים הטובים של העשור האחרון, כבר לא איתם, אבל הקשיחות נשארה. ועוד איך נשארה. בהתקפה הכל (כמעט) עובר דרך קונלי וגאסול המעולים, אבל בהגנה כולם תורמים. זה מרגיש כאילו אין חוליה חלשה בהגנה של ממפיס. גם הצעירים משתלבים מצויין וכל סל נגדם כרוך במאמץ. מאוד התרשמתי מהרוקי דילון ברוקס. גם החזרה של פרסונס מהפציעה, והתוספת של מריו צ׳למרס הותיק שעולה מהספסל, תעשה להם רק טוב. אם קונלי וגאסול בריאים, ממפיס תהייה בפלייאוף, למרות התחרות הקשה במערב.

כספי עדיין פצוע, אבל השמועה אומרת שהוא עשוי להיות כשיר כבר ביום שני. נחזיק אצבעות. הספסל היה חלש מאוד הערב, החל באיגודלה וכלה בניק יאנג, שכשהוא לא פוגע (0 מ-2 ב-5 דקות על הפרקט), אין לו הרבה מה לתרום לאלופה.

GO WARRIORS