ניצחון 11 רצוף, 106-113 לווריורס על הלייקרס

החדשות הטובות: איגודלה ובל חזרו מהפציעות שלהם. החדשות הרעות: גרין ותומפסון צורפו לרשימת הפצועים. קליי ישהה שם כנראה כשבועיים. סטף, ווסט ומקאו עדיין פצועים, ושוב הווריורס התייצבו למשחק ללא חמישה שחקני רוטציה. בשני המשחקים האחרונים, הופעה הירואית של KD לא הספיקה. הערב, עם 7 שחקנים בספרות כפולות, זה היה ניצחון שכולו קבוצתיות.

סוויפ על הלייקרס, לראשונה מאז 1994. ניצחון לווריורס ללא סטף וקליי, לראשונה בעידן הספלאש ברדרס. הנה עוד דבר שלא ראינו מזמן: הווריורס מגיעים לישורת האחרונה של העונה הרגילה, ואין להם שום דבר לשחק עבורו. מאז ימי מונטה אליס זה לא קרה, אבל איזה הבדל: אז הווריורס שיחקו ללא סיכוי להגיע לפלייאוף, העונה הם נעולים במקום השני במערב. את יוסטון אי אפשר לתפוס, גם אם הווריורס ינצחו את כל המשחקים עד לסיום העונה, משום שהרוקטס לא יפסידו עוד שלושה משחקים. המרחק למקום השלישי גדול מאוד כך שלמעשה, אין בשביל מה לשחק.

אין? אולי בכל זאת יש. אמנם המיקום לא ישתנה, אבל יש דברים לשפר. איגודלה וגרין יכולים וצריכים לחזק את הביטחון בהתקפה, בעיקר בכל מה שקשור בקליעה. שחקנים כמו לוני, יאנג וכספי יכולים לקבל יותר דקות, להסיר חלודה, ולהיות מוכנים אם וכאשר קר יזרוק אותם למים העמוקים של הפלייאוף. גם לפצ׳וליה, בל ומגי לא יזיקו עוד דקות של תרגול לקראת הפוסט-סיזן. אם קארי יהיה כשיר במשך כל הפלייאוף, כנראה לא נזכה לראות את קווין קוק מקבל דקות משמעותיות, אבל המשחק הערב, אותו סיים עם שיא עונתי של 13 נקודות, היה מצויין גם עבורו.

גם הלייקרס חסרים היו שחקנים מובילים. אינגראם וקוזמה, אולי שני השחקנים הטובים ביותר שלהם, לא התלבשו למשחק הערב. ברוק לופז, בפתיחה מצויינת, השאיר אותם בתמונה בתחילת המשחק, ודקות טובות של תומאס ורנדל עזרו להם לחזור מפיגור דו ספרתי ברבע השני עד לשיוויון במחצית. הווריורס, במחצית שניה חזקה, חזרו לשלוט במשחק וניצחו בצדק. הלייקרס לא הצליחו לאיים יותר מדי: 106-117 לגולדן סטייט בסיום.

קווין דוראנט הוביל כצפוי את רשימת הקלעים, עם 26. יאנג הוסיף 18 נקודות, כולן בחצי השני, הטוב ביותר שלו העונה. מול קבוצתו לשעבר, זה וודאי היה מתוק במיוחד. ראוי גם לציין אל לוני, שסיים עם 17+ במדד הפלוס-מינוס (הגבוה ביותר הערב), כשהוא מפגין כמה מהלכי התקפה שלא זכינו לראות ממנו עד הערב. מגי היה נהדר, בעיקר בהגנה, וגם לאיגודלה, בל ופצ׳וליה היו דקות טובות. שון ליוינגסטון נתן מחצית ראשונה נפלאה, ואת קווין קוק, שחקן ליגת הפיתוח, כבר הזכרנו. זה הזמן לדבר על עומרי כספי.

המשחק הערב היה במידה מסויימת תקציר של העונה עבור כספי ברמה האישית. אחרי שיובש על הספסל לא מעט בשבועות האחרונים, כספי פתח את המשחק בצורה מהוססת, כשהוא מחטיא מהעונשין ומעורב באיבודי כדור, ובאופן כללי נראה חלוד וחסר ביטחון. אבל ככל שהמשחק התקדם, עמרי נראה החלטי יותר, בטוח יותר ואגרסיבי יותר, והערב זכינו שוב לראות את עמרי כספי במיטבו: חיתוכים חדים לסל ויכולת סיום נהדרת בצבע. איזה כיף! עמרי סיים את המשחק עם 15 נקודות בכמעט 90% מהשדה (!), 7 כדורים חוזרים ומדד של פלוס 11, השני בטיבו בקבוצה. יש עוד 14 משחקים עד לסיום העונה הרגילה, ונראה שלפחות בחצי מהם הווריורס יהיו בהרכב חסר, כך שכספי, שקיבל 20 דקות הערב, ישחק הרבה מאוד עד לפלייאוף. עוד כמה ערבים כאלה, ואפשר יהיה לדבר על שילוב ברוטציה של משחקי הפלייאוף. זה לא בלתי אפשרי.

עוד יומיים הקינגס מגיעים לביקור. יהיה נחמד לראות את כספי נותן משחק טוב מול האקסית.

GO WARRIORS!