ניצחון מרשים בפיניקס

מרשים? נגד הסאנס? כן. כשחמישה שחקנים חסרים, מתוכם שלושה אולסטארס שאחראים ליותר מ-72 נקודות במשחק, מה שנשאר יהיה אנדרדוג נגד כל קבוצה בליגה. המחצית הראשונה המחישה את הקביעה הזו: הווריורס נראו חסרי ביטחון בשני צידי המגרש, והסאנס עלו ל-15 יתרון במהלך הרבע השני. הווריורס הורידו את הפער ל-8 במחצית, נתנו חצי שני מאוד מרשים, וטיילו לניצחון 109-124.

עד כמה מרשים? נתחיל בהתקפה: אמש נגד סקרמנטו, הווריורס קלעו 34 נקודות בחצי השני. הערב הם קלעו 42 ברבע השלישי בלבד. כל זה בלי סטף, קליי ודוראנט. 72 נקודות בסה״כ בחצי השני, למעלה מכפול מאמש. גם ההגנה של החצי השני היה טובה. אחרי 60 נקודות בחצי הראשון, הווריורס ספגו רק 49 בחצי השני, וגרמו לסאנס להתאמץ עבור כל נקודה. במיוחד אמורים הדברים לגבי דריימונד גרין וקוון לוני, עליהם אפרט בהמשך.

נתחיל דווקא עם קווין קוק. ערב שני ברציפות עם שיא קריירה. 28 נקודות (25 אמש), וערב שני ברציפות עם 5 מ-7 לשלוש. לא רק השלשות הזכירו את סטף קארי: חדירה אחת שלו לסל וסיומת וירטואוזית עם הקרש + עבירה, נראתה דומה מאוד להרבה היילייטס של סטף. קר כבר אמר על קוק שהוא שחקן NBA, והכושר הנוכחי שלו יוצר למאמן דילמה לא צפויה. כשחקן ליגת הפיתוח, קוק לא יוכל לשחק בפלייאוף. כדי לאפשר זאת, הווריורס יהיו צריכים להוציא שחקן מהסגל. האם אם יעשו זאת? ואם כן, על מי הם יוותרו? ימים יגידו. בינתיים, קוק נותן להם תרומה נהדרת.

נמשיך עם קוון לוני. משחק הגנה פנטסטי שלו, עם שיא קריירה של 6 חסימות, עזרו מאוד לדריימונד לעצור את הסאנס בחצי השני. לוני לא הסתפק בזה, ותרם גם שיא קריירה של 13 נקודות באחוזים טובים. לוני נותן לקר אופציה לחילוף אוטומאטי באיזור הקשת, ומול רוב הגארדים בליגה לוני יצליח לכפות זריקה קשה. רק אל תנסו את זה נגד הארדן או כריס פול.

הווריורס קיבלו תרומה נהדרת גם מניק יאנג (20 נקודות ומדד פלוס-מינוס הגבוה בקבוצה), ווסט, ליוינגסטון, איגודלה וג׳ורדן בל, אבל האיש של המשחק היה האולסטאר הבריא היחיד של הווריורס, דריימונד גרין. לשחקן הזה יש יצר תחרותיות נדיר בכל קנה מידה. גרין ניהל את המשחק בשני צידי המגרש, ובהעדרם של שלושת הסקוררים הוא תרם 25 נקודות (למעלה מכפול מהממוצע העונתי), כולל 4 שלשות ב-50%. דריימונד הוסיף 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, והיה שם כל פעם שהווריורס היו חייבים סל או עצירה. כמה גאווה יש לאיש הזה. 3 דקות לסיום, גרין הוביל כדור להתקפה אבל איבד אותו לג׳וש ג׳קסון, שסיים בדאנק קליל ללא הפרעה. היתרון ירד ל-10 נקודות והייתה פתאום תחושה שהמשחק בעצם לא גמור. בהתקפה הבאה גרין קיבל את הכדור בפוסט, חפר פנימה וקלע בייבי-הוק כדי להגדיל את הפער ל-12. ההתקפה הבאה של פיניקס נעצרה בגג מרשים – נחשו של מי. 12 הפרש, שתי דקות לסיום, והמשחק גמור. עוד קונצרט לאוסף של גרין.

אפרופו ג׳וש גיקסון: הרוקי הזה הולך להיות תותח על. 36 נקודות הוא קלע הערב, את רובם הוא סידר לעצמו באחד על אחד. ג׳קסון אתלטי, מוכשר ובעל יד רכה מכל הטווחים. גם הוא סיים עם שיא קריירה הערב: 36 נקודות, באחוזים טובים. עוד נשמע עליו.

ביום שני הווריורס מגיעים לסן-אנטוניו, שנלחמת על חייה. בלי שלושת הסקוררים, אני לא רואה הרבה סיכוי לניצחון חוץ. אני לא אופתע אם הווריורס יובסו בלמעלה מ-20 הפרש – הספרס צריכים כל ניצחון, ובלי סטף, קליי ודוראנט הם יריחו דם.

GO WARRIORS